Vloženo: 05.01.2015 Autor: Gabriela Dujková / Vzdělávací institut pro Moravu, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace

Seminář určený především pro výchovné poradce na ZŠ.

  • Vedení poradenského rozhovoru se žákem – základy etického vedení rozhovoru se žákem, respekt, nemanipulativní forma rozhovoru, zdroje, které mohou pomoci jak žákovi, tak i učiteli a výchovnému poradci.
  • Vedení poradenského rozhovoru se žákem a rodičem – základy etického vedení rozhovoru s rodičem a žákem, formy jednání v případě, že má rodič snahu jít do koalice s učitelem proti přání žáka, nejednotný názor rodičů – matky a otce – obrana proti jejich vzájemným manipulativním technikám v případě, že se snaží prosadit svůj názor jako vítězství nad partnerem.
  • Plánování profesní dráhy – proces rozhodování – metody, které pomohou při rozhodování o profesní budoucnosti.
  • Zájmy, šance a limity, intelektové předpoklady, tělesné předpoklady, vlastnosti. 
  • Informativní seznámení s testy speciálních schopností – řídící schopnosti, technické schopnosti, schopnost matematického myšlení, prostorová představivost, jazykové schopnosti, administrativní schopnosti, sociální schopnosti, umělecké schopnosti, schopnost vědeckého myšlení.

Každému tématu bude věnována jedna vyučovací hodina.

Účastníci se seznámí se základy vedení rozhovoru se žákem, se žákem a rodičem, rozšíří si kompetence z oblasti plánování profesní dráhy a seznámí se (informativně) s testy speciálních schopností.

Související dokumenty