Vloženo: 31.08.2011 Autor: Jakub Štursa / Informace

Aspektů, které ovlivňují klima školy je tedy velké množství. Robert Čapek ve své nové knize Třídní klima a školní klima (Grada, 2010) uvádí: „Klima školy je souhrn subjektivních hodnocení a sebehodnocení účastníků vzdělávání v dané škole, které se týká všech aspektů vzdělávání. Patří do něho jejich vzájemná komunikace a sociální vztahy, stejně tak vnímání prostředí, prožitky a emoce a další sociální a psychické procesy, které děje v této škole vyvolávají.“

Autor této knihy patří do lektorského týmu, který pro Středisko služeb školám  a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno připravil vzdělávací semináře zaměřené na tuto problematiku. Dalšími zkušenými lektory jsou psycholog Jan Svoboda z Ostravské univerzity, etopedové  Karel Opravil (ředitel Krajské pedagogicko-psychologické poradny ve Zlíně, Renata Ježková (ředitelka Odboru speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy na MŠMT)  a Jiří Maléř (Dětský diagnostický ústav Hradec Králové) dále psycholožky Lenka Skácelová (PPP Brno, vedoucí Poradenského centra) a Helena Vrbková (předsedkyně sdružení Život bez závislostí a šéfredaktorka časopisu Prevence). Dané vzdělávací programy jsou dvoudenní (16 vyučovacích hodin) a Středisko je nabízí bezplatně středním školám v Jihomoravské kraji díky projektu z ESF Cesta rozvoje středních škol v Jihomoravském kraji. Vzdělávání se realizuje přímo na škole, která projeví o zmiňované semináře zájem. Středisko tedy v místě konání zajišťuje veškerou organizaci vzdělávacího programu (lektorské služby, technické vybavení, občerstvení pro účastníky).

V současné době nabízíme pro školy termíny na podzim 2011. Do této části projektu (projekt se věnuje i jiným oblastem) se zatím zapojilo 19 středních odborných škol a školením prošlo cca 700 učitelů a mistrů odborné přípravy z těchto vzdělávacích institucí.

Připojené soubory

Připojené soubory

Související dokumenty