Vloženo: 12.03.2012 Autor: Michal Dujka / Cesta rozvoje středních škol v JmK

Aspektů, které ovlivňují klima školy je tedy velké množství. Robert Čapek ve své nové knize Třídní klima a školní klima (Grada, 2010) uvádí: „Klima školy je souhrn subjektivních hodnocení a sebehodnocení účastníků vzdělávání v dané škole, které se týká všech aspektů vzdělávání. Patří do něho jejich vzájemná komunikace a sociální vztahy, stejně tak vnímání prostředí, prožitky a emoce a další sociální a psychické procesy, které děje v této škole vyvolávají.“

Autor této knihy patří do lektorského týmu, který pro Středisko služeb školám a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno připravil vzdělávací semináře zaměřené na tuto problematiku. Dalšími zkušenými lektory jsou psycholog Jan Svoboda z Ostravské univerzity, etopedové Karel Opravil (ředitel Krajské pedagogicko-psychologické poradny ve Zlíně, Renata Ježková (ředitelka Odboru speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy na MŠMT) a Jiří Maléř (Dětský diagnostický ústav Hradec Králové) dále psycholožky Lenka Skácelová (PPP Brno, vedoucí Poradenského centra) a Helena Vrbková (předsedkyně sdružení Život bez závislostí a šéfredaktorka časopisu Prevence) a také psychoterapeut Vladimír Šik  (odborný asistent katedry sociální práce FSE UJEP v Ústí nad Labem).

Dané vzdělávací programy jsou dvoudenní (16 vyučovacích hodin) a Středisko je nabízí bezplatně středním školám v Jihomoravské kraji díky projektu z ESF Cesta rozvoje středních škol v Jihomoravském kraji. Vzdělávání se realizuje přímo na škole, která projeví o zmiňované semináře zájem. Středisko tedy v místě konání zajišťuje veškerou organizaci vzdělávacího programu (lektorské služby, technické vybavení, občerstvení pro účastníky). V současné době nabízíme pro školy termíny do konce projektu (červen 2012). Do této části projektu se již zapojilo 28 středních odborných škol a gymnázií a školením prošlo cca 950 učitelů a mistrů odborné přípravy z těchto vzdělávacích institucí.

Související dokumenty