Vloženo: 09.09.2015 Autor: Gabriela Dujková / Vzdělávací institut pro Moravu, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace

Seminář určený třídním učitelům na základních i středních školách.

Seminář účastníkům přiblíží prožitkovou formou možnosti práce se třídou.

  • Způsoby práce se třídou 0,5 hod.

  • Komunitní kruh, pravidla komunitního kruhu 0,5 hod.

  • Smysl třídnické hodiny, způsob vedení třídnické hodiny 1 hod.

  • Zásady třídnické hodiny 1 hod.

  • Struktura třídnické hodiny, přínos třídnické hodiny pro žáky 0,5 hod.

  • Skupiny témat třídnické hodiny – praktické návody pro třídní učitele 4 hod.

  • Evaluace 0,5 hod.

Seminář zprostředkuje pedagogům různé návody, jak pracovat se třídou, např. řešení konfliktů, řešení problémů, naučit žáky rozvíjet dovednosti komunikační, seberegulační nebo sebepoznávací, atd.

Součástí semináře je soubor vybraných technik s metodikou pro náplň třídnické hodiny (seznamovací, tvorba pravidel, sebepoznávací, sebeprosazovací, na podporu spolupráce, komunikace, koheze, atd.).

 

Třídnické hodiny poskytují pedagogům možnost pravidelné práce se vztahy uvnitř třídy. V rámci třídnické hodiny se může cíleně pracovat se vztahy ve třídě a rozvíjet osobnostní či sociální dovednosti žáků. Pomocí třídnické hodiny je možné řešit aktuální problémy třídy. Tento způsob práce se třídou je prevencí sociálně nežádoucích jevů a současně přináší možnost účinné intervence.

Související dokumenty