Vloženo: 21.04.2015 Autor: Hana Krojzlová / Vzdělávací institut pro Moravu, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace

Cílem semináře není seznámit se základními manažerskými pojmy (jejich znalost se předpokládá), ale účastníci se seznámí s chybami, kterých se jako vedoucí pracovníci mohou dopouštět při uplatňování svých manažerských a komunikačních dovedností. Seminář je koncipován jako pracovní, využívá modelové situace a přístup orientovaný na řešení.

akreditace č. j.: MSMT-29716/2014-1-819

Chyby vedoucích pracovníků a jejich důsledky I.

 

Cílem semináře není seznámit se základními manažerskými pojmy (jejich znalost se předpokládá), ale účastníci se seznámí s chybami, kterých se jako vedoucí pracovníci mohou dopouštět při uplatňování svých manažerských a komunikačních dovedností. Včasná identifikace případných manažerských chyb má význam pro úspěšné vedení lidí. Zvládnutí manažerských dovedností je kontinuálním procesem a každý manažer musí být připraven se stále učit, a být schopen sebereflexe.

Úvodní část programu se zabývá osobností manažera a nabízí exkurz o ne příliš vhodných typech osobností pro vedoucí funkci. V dalších částech je klade důraz na důsledky nevhodné a neefektivní komunikace s podřízenými pracovníky, nedostatek asertivního jednání, nevhodný způsob jednání s problémovým typem podřízeného pracovníka, nedelegování úkolů na podřízené.
Účastníci semináře obdrží stručný sylabus základních chyb vedoucích pracovníků a způsobů,jak jim lze předcházet, dále přehled doporučené literatury k tématu.

Seminář je koncipován jako pracovní, využívá modelové situace a přístup orientovaný na řešení.

Témata:

• Osobnost jedince a její vliv na úspěšnost či neúspěšnost ve vedoucí funkci:

- Vlastnosti, chování, charakter a temperament (nežádoucí typologie).

- Znalosti a dovednosti, kompetence (nekompetentnost vedoucího).

- Motivace, hodnoty a postoje (demotivace podřízených pracovníků).

• Komunikační dovednosti:

- Verbální a neverbální komunikace a nejčastější chyby při komunikaci s podřízenými pracovníky, nedostatečná asertivita.

- Komunikace s problémovými typy podřízených pracovníků (nevhodné způsoby jednání).

- Hodnotící pohovor, zásady vedení hodnotícího pohovoru a jeho vliv na podřízeného při jejich nedodržování (vč. nedostatečné pochvaly a ocenění).

- Nepříjemný pohovor s podřízeným (např. čemu se vyvarovat při jednání s rušitelem pracovní morálky a vztahů na pracovišti apod.).

 

Číslo akce:           55755

Lektor:                 Mgr. Monika Fojtáchová

Termín:                12. 5. 2015 (úterý)

Čas:                     9.00 - 12.00 hodin

Místo:                  Hodonín, Dobrovolského 4

 

Cena pro pedagog. pracovníky škol a škol. zařízení:                 600,- Kč

Cena pro ostatní:                                                                   730,- Kč

 

Kurzovné uhraďte nejpozději do 12. 5. 2015.

Přihlašujte se nejpozději do 5. 5. 2015 poštou nebo prostřednictvím webových stránek www.ssshodonin.cz sekce Vzdělávací akce.

Související dokumenty