Vloženo: 13.09.2016 Autor: Zuzana Burešová / Vzdělávací institut pro Moravu, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace

pro pedagogické pracovníky MŠ

1. Obsah vzdělávání – integrované bloky (témata) jako příležitost skloubení základních požadavků na předškolní vzdělávání.

2. Prožitkové učení – prožitek a osobní zkušenost jako základ přirozeného a dítěti předškolního věku vlastního způsobu učení.

3. Komunikace v MŠ – partnerská komunikace s dítětem jako prostředek posilování jeho samostatnosti a sociálních kompetencí.

4. Poznávání vzdělávacích potřeb jednotlivých dětí a vyhodnocování jejich projevů pedagogicko – psychologick á diagnostika jako důležitá podmínka individualizace předškolního vzdělávání.

5. Pravidla společného soužití ve třídě – vyvozování a vytváření pravidel jako důležitý předpoklad pro zajištění bezpečného sociálního prostředí.

 

Účastníci budou vědět, jaké přístupy je potřebné a vhodné uplatňovat při vzdělávacích činnostech v MŠ, aby každé dítě mělo příležitost optimálně se rozvíjet v souladu se svými možnostmi a potřebami. Pochopí vzdělávací potřeby jednotlivých dětí a osvojí si nové poznatky pro partnerskou komunikaci s dítětem.

Připojené soubory

Připojené soubory

Související dokumenty