Novinky na portále rvp.cz pro červen 2020.
|
||||||
Zapište si do kalendáře termíny online setkání |
||||||
|
||||||
Výběr aktuálních příspěvků |
||||||
Modul Články |
Modul DUM |
Z ostatních aktivit |
||||
Co udělám v online výuce jinak, až se znovu zavřou školy Na otázku, co udělat jinak, až se opět zavřou školy, hledal autor odpovědi již ve svých předchozích článcích. Nyní přináší další přístupy, které se chystá během následné online výuky realizovat. Principy a cíle otevřeného vzdělávání Otevřené vzdělávání představuje významný fenomén, který může do jisté míry změnit to, jak vzdělávání vypadá a funguje. Cílem článku je zasadit toto téma do širšího kontextu a ukázat k němu konkrétní projekty a zdroje, které jsou dostupné pro (především česky mluvícího) učitele a jeho konkrétní školní praxi. Jak se dobře ptát žáků a jak rozproudit diskuzi ve výuce? Ptáme se celý život. Mnohé pedagogické metody jsou postaveny na otázkách. Umíme ale s nimi správně pracovat? Používáme ty správné strategie? Jak žáky „vyprovokovat“ k větší aktivitě v hodinách? Článek kromě spousty otázek nabízí 4 bleskové tipy, jak rozproudit diskuzi ve třídě, nebo praktickou zkušenost, jak učit klást otázky v 1. třídě. |
Slovní druhy – QR kódy 9 QR kódů, určených k nalepení na karty a laminaci. Kódy rozvěsíme po třídě/chodbě/zahradě a každému žákovi dáme nevyplněnou předtištěnou doplňovačku. Žáci se samostatně, ve dvojicích či skupinách pohybují v prostoru a hledají kódy, které pomocí telefonu – a aplikace k tomu určené – musí rozkódovat. Kód ukrývá větu, ve které je vynechané slovo. Slovo, které ve větě chybí, žák doplní do tajenky. Vypátrej slavnou osobnost Jižní Ameriky Tento materiál slouží k procvičení učiva o Jižní Americe. Lze ho pojmout jako pátrací hru na ven – tzv. stopovačku, nebo klidně realizovat ve třídě. Žáci postupně z 12 QR kódů rozluští jméno Simona Bolívara, jednoho z nejslavnějších revolucionářů Jižní Ameriky. Italská gramatika XIV – souslednost Materiál čtenáře seznámí s fungováním souslednosti časové v italštině. Souslednost časová je jev, který v češtině není. Vyskytuje se nicméně v angličtině, italštině, francouzštině a jiných jazycích. Aplikuje se, pokud jde o vyprávění, které se odehrává v minulosti. |
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením Na pohledu Společné vzdělávání naleznete v rubrice Individualizace a diferenciace v distančním vzdělávání náměty, které lze ještě v měsíci červnu využít při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaných. Jedná se např. o tipy na spolupráci se zákonnými zástupci, možnosti hodnocení žáků, využívání digitálních technologií, téma koronaviru do výuky, postupy diferenciace úloh. Příspěvky jsou postupně publikovány ve Speciálu pro podporu výuky na dálku NPI ČR a budou přibývat další. |
||||
PPUČ V projektu PPUČ (Podpora práce učitelů) a v kampani Gramotnosti.pro jsme si pro Vás připravili krátké video, tzv. Pětiminutovku. V ní Vám Jakub Holec přiblíží mobilní aplikaci k určování rostlin, živočichů a hub včetně sdílení vlastního pozorování přírody s odbornou komunitou. Tu je možné snadno využívat ve výuce přírodopisu venku i ve třídě za účelem zaznamenávání, uchovávání a sdílení vlastních pozorování žáků. Žáci tím mohou přispět k mapování druhů ve své obci, ale i v celosvětovém měřítku, čímž se zapojí do skutečné výzkumné práce i do ochrany přírody. Inspirujte se využitím chytrých aplikací k poznávání přírody kolem nás! |
||||||
|
Newsletter Metodického portálu RVP.CZ vydává Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR) |
Weilova 1271/6, 102 00 Praha 10 |
JM ŠKOLY | portál o školství v Jihomoravském kraji | © 2007 - 2022 Vzdělávací institut pro Moravu | Zásady zpracování osobních údajů
realizace dat