Říjnové novinky na portále rvp.cz.
|
||||||
Zapište si do kalendáře termíny online setkání |
||||||
|
||||||
Výběr aktuálních příspěvků |
||||||
Modul Články |
Modul DUM |
Z ostatních aktivit |
||||
Platformy a systémy pro školní komunikaci a spolupráci Studie shrnující vlastnosti nástrojů pro podporu výuky prostřednictvím technologií (hybridní, distanční, na dálku), které by měly být součástí v praxi používané jednotné školní platformy. Jedná se o znalosti, bez nichž se neobejde žádný školní ICT metodik, a v naší současné situaci se hodí i všem učitelům. Jak a proč natáčet videa do výuky Článek nabízí základní vhled do natáčení videí ve školní praxi. Nabízí přehled kroků, které musíme uvážit, pokud chceme videoobsah připravit a tvořit. Prochází fází plánů, přípravy natáčení, tvorby a postprodukce. Pozornost je věnována nástrojům, které umožňují střih a úpravu videa. Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (2. část) Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření souvisejících s využitím digitálních technologií poskytuje platná školská legislativa. |
Hydrostatická tlaková síla Materiál se zaměřuje na výklad a procvičování učiva fyziky hydrostatická tlaková síla. Prezentace (powerpointová) se zaměřuje na výklad. Excelový soubor slouží k procvičování výpočtu velikosti hydrostatické tlakové síly a práce s aplikací Microsoft Excel. Poznámka: V excelovém souboru jsou zaheslované vzorce, pokud by chtěl uživatel z nějakého důvodu vzorce odemknout, pak heslo je: newton). Tvrdé a měkké souhlásky v QR kódech Materiál obsahuje 9 obrázků, které obsahují tvrdé a měkké slabiky. Děti mají za úkol doplnit správné i/y a čtečkou z QR kódů zjistit, jakou mají dané věci barvu. Tu pak zapíší a obrázek vybarví. Největší společný dělitel a nejmenší společný násobek Největší společný dělitel a nejmenší společný násobek – procvičování s tabletem či mobilem (ale i s počítačem). Trojice materiálů k procvičení určování největšího společného dělitele a nejmenšího společného násobku dvojice čísel netradiční formou. |
PPUČ Až do 6. 10. se můžete společně s kampaní Gramotnosti.pro zapojit do zaplňování bílých míst na mapě ČR. Posílejte nám náměty na organizace v ČR, ve kterých jsou podporováni učitelé MŠ a ZŠ v rozvíjení digitální, čtenářské nebo matematické gramotnosti. Může se jednat o základní nebo mateřské školy, knihovny a další organizace. Pomozte nám s mapováním a nominujte i vy školu nebo organizaci do naší mapy gramotností. Mapa bude zveřejněna na online konferenci s názvem „Gramotnosti ve vzdělávání v době korony“ dne 8. října v čase 15:00–16:30 h. Přihlašovat se můžete zde. |
||||
SNODGRASS, Steve. flickr.com: VIDEO |
||||||
|
Newsletter Metodického portálu RVP.CZ vydává Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR) |
Weilova 1271/6, 102 00 Praha 10 |
JM ŠKOLY | portál o školství v Jihomoravském kraji | © 2007 - 2022 Vzdělávací institut pro Moravu | Zásady zpracování osobních údajů
realizace dat