Seminář se z perspektivy školního dějepisu zaměřuje na problematiku paměti a vzpomínkové kultury. V průběhu semináře se učitelé seznámí nejen se současným stavem společenskovědní reflexe fenoménu paměti a kolektivního vzpomínání (zejména v zahraniční odborné a didaktické literatuře), ale též s možnostmi praktické aplikace tohoto poznání do oblasti dějepisného vzdělávání. Učitelům seminář nabídne sevřená metodická cvičení (případové studie), zaměřená na zhodnocení rozporů mezi historií a pamětí („jak se to skutečně stalo“ versus „jak na to vzpomínáme“) v rámci dějepisného vzdělávání. V souvislosti s aktuálním rozvojem postupů „oral history“ ve školní praxi, se seminář pokusí o vymezení základních metodických principů didakticky efektivní práce se svědectvím pamětníků. Jako hosté vystoupí Ondřej Matějka z o. s. Antikomplex, který představí vzdělávací projekty sdružení založené na didaktickém využití paměti, a profesorka Milena Bartlová z MU v Brně, která se zaměří na způsob inscenování minulosti v Památníku na Vítkově. Seminář je zdarma, je akreditován MŠMT.
Přihlášky posílejte nejpozději do pátku 2. března 2012 na mailovou adresu: michal.simek@ustrcr.cz
JM ŠKOLY | portál o školství v Jihomoravském kraji | © 2007 - 2022 Vzdělávací institut pro Moravu | Zásady zpracování osobních údajů
realizace dat