Konference proběhla 19. 1. 2011 v Brně, 10.2.2011 v Břeclavi a poslední opět v Brně 24. 2. 2011
V jakékoli třídě dochází každý den k mnoha událostem, které ovlivňují vztah žáků k sobě navzájem, ke své třídě jako celku a zprostředkovaně ke škole.
Hlavním cílem konference bylo přiblížit pedagogům téma „Třídnické hodiny“ a její důležitost. Jsou jednou z možností pravidelné práce se vztahy uvnitř třídy. V rámci třídnické hodiny se může cíleně pracovat se vztahy ve třídě a rozvíjet osobnostní či sociální dovednosti žáků. Pomocí třídnické hodiny je možné řešit aktuální problémy třídy. Tento způsob práce se třídou je prevencí sociálně nežádoucích jevů a současně přináší možnost účinné intervence.
Konference byla členěna do několika okruhů:
Způsoby práce se třídou
Komunitní kruh, pravidla komunitního kruhu
Smysl třídnické hodiny, způsob vedení třídnické hodiny
Zásady třídnické hodiny
Struktura třídnické hodiny, přínos třídnické hodiny pro žáky
Skupiny témat třídnické hodiny – praktické návody pro třídní učitele
Teoretické informace byly prokládané poznatky z praxe.
Prostřednictvím konference zprostředkováváme pedagogům různé návody, jak pracovat se třídou, např. řešení konfliktů, řešení problémů, naučit žáky rozvíjet dovednosti komunikační, seberegulační nebo sebepoznávací atd.
JM ŠKOLY | portál o školství v Jihomoravském kraji | © 2007 - 2022 Vzdělávací institut pro Moravu | Zásady zpracování osobních údajů
realizace dat